Ziema – pārsteigumu pilns gadalaiks autovadītājiem

Sava automašīna, braukšanai ziemas apstākļos, ir jāsagatavo ilgi pirms ziemas iestāšanās, turklāt, tas ir jādara katru dienu, jo nav zināms, kurā brīdī var iestāties ziema. Autovadītājam ir jābūt gatavam, jebkuriem laika apstākļiem. Nav nekāds brīnums, ka no rīta, kad jūs dodaties uz darbu līst lietus un nekas neliecina par laika apstākļu maiņu, bet vakarā, kad dodaties mājās, jau ir uzsnidzis sniegs un termometra stabiņš ir noslīdējis zemāk par nulli. Tātad, kā jau teicām, autovadītājam, ir jābūt gatavam, jebkurai, laika apstākļu maiņai.

Gan auto vadītajiem, gan gājējiem, ir labi zināms, ka automašīnas vadīšana ziemā atšķiras no automašīnas vadīšanas vasarā. Vasarā, gandrīz vienmēr ir laba redzamība, sauss ceļa segums un ilgu laiku ir gaišs. Vienīgā problēma, ar kuru autovadītāji saskaras vasarā, ir lielais karstums. Bet, to atrisināt ir samērā vienkārši, vajag ieslēgt tikai kondicionieri, bet ja tāda nav – atvērt logus. Ja runājam par ziemu, tad jāsaka, ka braukšana ziemā ir daudz sarežģītāka nekā vasarā un uz ceļiem, jūs gaidīs daudz, ne visai patīkamu pārsteigumu. Ziemā, redzamība ir daudz sliktāka, pārsvarā biežo miglu dēļ, ceļu segums bieži vien ir pārklāts ar ledu vai sniegu, līdz ar to tas ir slidens, arī gaišais dienas posms ir ļoti īss.

Visi, šie, augstāk minētie apstākļi apgrūtina automašīnas vadīšanu ziemā. Bet kas ir jādara, lai sagatavotos braukšanai ziemā? Pirmām kārtām ir jāsagatavojas morāli un jāsaprot, ka braukšanas ātrums samazināsies, braucot, jums vajadzēs būt maksimāli uzmanīgam. Vēlreiz gribas atgādināt, ka braucot pa apledojušiem ceļiem, vajag ievērot lielāku distanci, lai varētu laicīgi noreaģēt, ja situācija uz ceļa pēkšņi mainīsies un lai nepieciešamības gadījumā var veikt arī piespiedu apstāšanos.

Lai, braucot ziemā, būtu pēc iespējas mazāk pārsteigumu, vajag sakārtot arī automašīnu. Sākt vajadzētu ar riepām. Spriežot, pēc pieredzējušu auto vadītāju atsauksmēm, izlasītās informācijas internetā, kā arī ražotāju apgalvojumiem, tad riepas kalpo ne ilgāk par trīs gadiem.

Nākamais solis ir visu vadu pārbaude, tas attiecas arī akumulatoru, jo ziemas laikā ārā ātri paliek tumšs, tāpēc šai ierīcei ir jābūt pilnīgā kārtībā. Tieši tāpat, vajag pārbaudīt logu tīrāmos, vai tie ir kārtībā un tiks galā ar slapju sniegu un lietu. Par ļaunu nenāks iegādāties neaizsalstošu logu šķidrumu, kā arī citus ķīmiskos līdzekļus, kuri jums ziemas laikā atvieglos dzīvi.

Tagad, par visbiežāk sastopamajām situācijām ziemā. Ja jūs, pārāk strauji izkustaties no vietas, tad vadošie riteņi zaudē saskari ceļu un sāk slīdēt uz blakus braucošās automašīnas pusi. Lai tā nenotiku, sajūgu vajag atlaist pēc iespējas mierīgāk. Pirms braukšanas uzsākšanas jāpārliecinās, vai priekšēji riteņi stāv taisni, ja tie sagriezti, tie sāks slīdēt.

Ja jūs braucat pa slapju bruģi, mašīna var sākt slīdēt un jūs varat pazaudēt kontroli pār to. Ko darīt tādā gadījumā? Ja jums vajag pārvietoties pa ceļu ar mitru segumu, tad dariet to ļoti uzmanīgi – negrieziet strauji stūri, centieties pēkšņi nebremzēt. Brauciet ar minimālo ātrumu.

Nepatīkama situācija, ziemas laikā, var rasties arī tad, kad jūsu automašīnai ir nosvīduši logi un autovadītājam ir ļoti grūti saskatīt ceļu. Lai tādas situācijas neveidotos, pacentieties, automašīnas salonā neienest sniegu, ieslēdziet kondicionieri, apstrādājiet logus ar speciālu šķidrumu, kurš neļauj uz logiem veidoties kondensātam.

Ja jums ir jābrauc pa apledojušu ceļu, automašīna var sākt slīdēt. Ja jūs jūtat, ka mašīna sāk slīdēt, nevajag spiest bremžu pedāli. Ja jūsu automašīnai ir priekšējā piedziņa, pagrieziet stūri tajā virzienā, kurā slīd mašīna un mazliet piespiediet gāzes pedāli. Ja jums ir automašīna ar aizmugurējo piedziņu, tad grieziet stūri slīdēšanas virzienā un atlaidiet gāzes pedāli.

Braucot ziemas laikā pa pilsētu, jūs varat pazaudēt vadību un sadurties ar citām automašīnām vai kājāmgājējiem. Lai no tādām situācijām izvairītos, vienmēr samaziniet ātrumu bīstamās vietās: krustojumos, ietvēs, pie luksoforiem un pie sabiedriskā transporta pieturām.